• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Jag har en fråga, om man ansöker om skuldsaneringen, kontaktar kfm arbetsgivaren, blir det nån löneutmätning osv? De kommer inte hem till en och tar saker osv?
Skuldsanering och löneutmätning är 2 helt skilda saker
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
En fundering. Har fått halvtidsjobb (högre tjänst om jag vill) och har tänkt kombinera med a-kassa. Ska samtidigt plugga på halvfart men utan lån, endast bidrag. Totalt sett blir detta mer än vad inledande baseras på, som visserligen ligger på minus med någon tusenlapp i överskott så ska inte betala in något. Räknas studiebidrag som inkomst i detta fallet? Isf avstår jag det såklart om det skulle strula till det.
 

Megakramiz

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
15 December 2019
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Hej alla glada , jag har en ersättning från AFA som kommer att bli klar i dagarna , hur funkar det och skuldsanering? Skadan som ersätts är från en op där sjukvården tabbat sig . Även sveda å värk , jag har ingen aning om vad summan kan tänkas bli men har kf rätt till de pengarna ?
 

isis

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
25 April 2012
Meddelanden
196
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Om man får skuldsanering på tre år vad händer efter tre år, ligger skulderna/anmärkningarna fortfarande kvar två år till? Ser det ut som om man har skuldsanering fortfarande?
 

Mea

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
23 Maj 2021
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Om man får skuldsanering på tre år vad händer efter tre år, ligger skulderna/anmärkningarna fortfarande kvar två år till? Ser det ut som om man har skuldsanering fortfarande?
Du har skuldsanering i 5 år. Anmärkning är kvar 5 år. Däremot kan du ha en betalplan på 3 år. De resterande 2 åren betalar du inget. Du behåller lönen.
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Hej alla glada , jag har en ersättning från AFA som kommer att bli klar i dagarna , hur funkar det och skuldsanering? Skadan som ersätts är från en op där sjukvården tabbat sig . Även sveda å värk , jag har ingen aning om vad summan kan tänkas bli men har kf rätt till de pengarna ?
Jag har för mig att jag läst någonstans att vid utbetalning av försäkring för sjukdom så får man behålla det som krävs för daglig livsföring men resten ska gå till kfm. Om detta va vid utmätning av pengar eller skuldsanering kan jag inte svara på dock. Jag skulle ringa anonymt och fråga kundservice.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
En fundering. Har fått halvtidsjobb (högre tjänst om jag vill) och har tänkt kombinera med a-kassa. Ska samtidigt plugga på halvfart men utan lån, endast bidrag. Totalt sett blir detta mer än vad inledande baseras på, som visserligen ligger på minus med någon tusenlapp i överskott så ska inte betala in något. Räknas studiebidrag som inkomst i detta fallet? Isf avstår jag det såklart om det skulle strula till det.

Får du inte problem att kombinera a-kassa och csn..?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp